İçsel-Dışsal Motivasyon

Merhaba arkadaşlar. Havalar soğudu, kış birden çok fena bastırdı. Haftasonu hava ne güzeldi oysa... Artık yurtta oturup ödev yapıp, kitap okuyup, ders çalışma zamanları geldi sanırım. Bu ara bir motivasyon kaybı yaşıyorum. Bugün okulumuzda seminer tarzında bir etkinlik vardı. Bizim hocamız ile Ankaradan gelen bir hocanın birlikte paylaşım yaptığı. Klinik psikoloji ile ilgili. Klinik psikoloji isteyen biri olarak kendimi istemsizce yetersiz hissettim. İki staj yaptım fakat ikisi de klinik değildi ve bu beni çok korkutuyor. Yarıyıl tatili için devlet hastanesinde staj ayarlamaya çalışıyorum. Haber beklemekteyim, umarım olumlu yanıt alırım. Bu açıdan benzer deneyimleriniz varsa paylaşırsanız çok sevinirim. 3. sınıf öğrencisi olarak daha fazla şey bilmem gerekiyormuş gibime geliyor. Artık kendim için, alanım için daha fazla şey yapmalıyım. Fakat bu sene kendime kafa dinleyebileceğim rahat bir dinlenme ayarlayamadım. Eve gittiğim hafta bile ders çalışmam gerekiyordu. Bu yoğunluk beni biraz yıprattı sanırım. Blogumda bu durumu sizlerle paylaşabilmek benim için çok önemli. Genelde içedönük bir yapıya sahibim çünkü. Bu sene sınırlarımı aşmak ile ilgili kendimi motive etmeye çalışıyorum, fakat herkesin bir yapısı var ve sanırım benimki bu kadar oluyor. Bir şeyler yapmalı ve içsel motivasyonumu geri kazanmalıyım.

İçsel motivasyon demişken sizlere biraz sosyal psikoloji ile motivasyon türlerinden bahsedeyim: içsel motivasyon kendi içimizden gelen kaynaklardan dolayı bir şeyi yapmak istememiz. Örneğin hayallerimiz. Hayalimizi gerçekleştirmek için yaptığımız şeyler içsel motivasyon oluyor. Bir karşılık beklemeden, sadece kendimiz istediğimiz için yaptığımız şeyler. Dışsal motivasyon ise daha farklı. Dışarıdan bir ödül bekliyoruz yaparken. Örneğin sınav notları. Ders çalışıyoruz çünkü sınavdan yüksek almak istiyoruz bu dışsal motivasyon olur. Fakat dersi not karşılığı olmadan, kendimizi geliştirmek için çalışırsak bu içsel motivasyon olur.



Biraz kendim ile ilgilenmek, kitap okumak, fotoğraf çekmek, dizi izlemek, gezmek istiyorum. Kafamı boşaltmak istiyorum. Fakat bu şu an mümkün görünmüyor. Bunun için kendime motivasyon sağlayabilmek adına bu yazıyı yazıyorum. Bu fotoğrafı çektiğimde içimi tuhaf bir his kapladı. Bazen sıkılıyor insan. İşte o zaman yapmak istediğimiz şeylerle yapmak zorunda olduğumuz şeylerin orta noktasında bir şeyler bulmalıyız. Evet ders çalışmak, ödev yapmak istemiyorum şu an mesela. Bu konuda içsel motivasyonumu kaybetmiş olabilirim. İşte tam da bu noktada kendime bir dışsal motivasyon bulmalıyım. Örneğin yarın okumam gereken makaleleri okursam, ödül olarak cuma günü sinemaya gideceğim. Eğer siz de içsel motivasyonunuzu kaybettiyseniz, kendinizi fotoğraftaki tünelde hayal edin, kendinize bir dışsal motivasyon bulun. Ve o motivasyonun sizi tünelin çıkışında beklediğini haya edin. Tünelin sonuna doğru ilerleyin. Zaman çok çabuk geçiyor. Bir bakmışız ki tünelden çıkmış, aydınlığa ermişiz. 

Mutlu bir hafta, bol bol içsel motivasyonlar dileği ile:)

Yorumlar

  1. Bu muazzam olmuş blog okuyucu arkadaşlara tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
  2. Bir eğitimci olarak bana yabancı gelmeyen kavramlar içsel ve dışsal motivasyon. Teşekkürler bu güzel yazı için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için beğendiyseniz ne mutlu bana:)

      Sil
  3. Blog yazmak benim için sosyalleşmenin önde gideni :) özellikle soguk havalarda

    YanıtlaSil
  4. merhaba takibe aldım sizi bana da beklerim

    YanıtlaSil
  5. Alan içinde ilerledikçe denetimler kazanacak ve çok iyi olacaksın.Tüm okul okuyan öğrencilerde bu kaygılar oluyor.Süreç içinde de geçiyor.Yolunuz açık olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım o şekilde olur, sanki bu kaygılar uzun bir süre beni rahat bırakmayacakmış gibi hissettiriyor. Çok teşekkür ederim desteğiniz, güzel yorumunuz ve dileğiniz için:)

      Sil
  6. Hayal kurarak kendimi motive ediyorum. Mesela denize nazır bir evde yaşamak gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sık sık kurarım o şekilde hayaller. O zaman da artık bütün bu sınavlar stresler koşturmacalar bitse de o zamanlara gelsek diye sabırsızlanıyorum:)

      Sil
  7. Motivasyonun her türlüsü iyidir. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet katılıyorum, yorumunuz için teşekkürler:)

      Sil
  8. MOTİVE EdİCİ YAZINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  9. Herkesin hayatının bir noktasında yaşadığı duyguları güzel bir anlatımla özetlemişsiniz :) öğrencilik bitince bu tempolar ve yorgunluklar bile tatlı geliyor. Öğrencilikte bulamadıgı
    içsel motivasyonu bitince fazlasıyla buluyor insan, güzel bir konu olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:) insan zaten sürekli kendisinin içinde olmadığı zamanları özleme eğiliminde oluyor. Şu an lise yıllarımı özlüyorum ve eminim ki üniversite bittiği an üniversite hayatımı özleyeceğim. O anın kıymetini bilemiyoruz bazen, anı yaşamanın tadını yakalayamıyoruz. Umarım bunu başarırız:)

      Sil
    2. Umarım ☺️ ben çok daha motivasyonu düşük bir ogrenciydim ve şuan taze mezun biri olarak ilk içsel motivasyonum blog hayatına atılıp mini bilgiler sunmak oldu. Bloguma beklerim. Bir psikoloji öğrencisi olarak bu alanın uzmanisiniz en kısa zamanda hızlı bir motivasyon kalkışı yapacağınıza hiç şüphem yok.

      Sil
    3. Blog yazmak gerçekten insanı motive ediyor. Yazdığımızda kendi düşüncelerimizi duygularımızı net bir şekilde görüyoruz bu da bizim olayları daha net değerlendirebilmemizi sağlıyor:) çok teşekkür ederim yorumunuz için, blogunuzu mutlaka ziyaret edeceğim:)

      Sil
  10. Merhaba güzel bir paylaşım olmuş bende siteme beklerim sizi

    YanıtlaSil
  11. Kış aylarında benim motivasyonum daha yüksek oluyor her zaman. Yaz sıcaklarını hiç sevmem bunaltıcı gelir ve hiçbir şey yapmak istemem. Çok keyifli ve bilgi dolu bir konu olmuş. Teşekkürler bu güzel paylaşım için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında evet düşününce kahve eşliğinde çalışmak falan kulağa çok etkileyici geliyor. Ama sanırım ben yaz insanıyım:) çok teşekkür ederim, beğendiyseniz ne mutlu bana:)

      Sil
  12. Hayatta her şey yerine geliyor, öğrencilik yılları tatlı bir telaş içinde geçerken okul bitiminde o seneler yıllarca özleniyor. O zamanda keşke canımızı olur olmaz şeylere sıkmasaydık diye geçiriyoruz içimizden. Öğrencilik yılları dersten ibaret değil ki misal hatırı sayılır dostluklar o yıllarda başlıyor. Umarım, hiçbir şey endişe ettiğiniz gibi geçmez. Selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru şeyler söylüyorsunuz. Güzel dilekleriniz için de ayrıca teşekkür ederim:)

      Sil
  13. Merhabalar Derya tavsiyesi ile geldim.İyi ki gelmişim blogunu çok sevdim.Bloglarımdan takip ettim(tariflimutfak-sibelinyemekleri)Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  14. kendimize küçük küçük hediyeler vaad edelim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar