İngilizcemizi Nasıl Geliştiririz?


Merhaba Arkadaşlar
Çok uzun bir süredir yazmadığımı fark ediyorum, açıkçası yorum olmaması, takipçi kitlemin çok olmaması vs, motivasyonumu kırıyor... sanırım o yüzden bu kadar aralıklı yazıyorum. Sonra dedim ki kendi kendime ben yazmazsam neyi okuyup yorum yapacaklar? Belki de gelişmek, bir şeyleri değiştirmek ve geliştirmek bizim elimizdedir. Ben bu blogu psikoloji öğrencileri olarak toplanmak, kendimizi nasıl geliştiririz, cv mizi nasıl zenginleştiririz tarzında fikir alışverişi yapmak amacıyla açtım... Umarım birilerine faydam dokunuyordur :)
İngilizce kursuna devam ediyorum, ingilizcemizi geliştirmek için küçük birkaç önerim var, bunlardan ilki kurs hocamızın bize önerdiği "voscreen" uygulaması. Filmlerden, animasyonlardan, reklamlardan birkaç cümlelik alıntı yapıyor; alt yazılı alt yazısız olarak seçenekler var o şekilde dinleyip türkçe çevirisini işaretliyorsunuz. Dili anlamamız açısından gerçekten güzel bir uygulama. Alt yazılı izlediğinizde daha az puan veriyor ki alt yazısız anlamaya çalışmanın daha faydalı olacağını düşünüyorum. Orada karşımıza çıkan farklı kelimeleri, kalıpları ya da ilginç cümleleri not alabiliriz. Kendimize sadece içinde bunların olduğu bir defter yapabiliriz. Diğer önerimi ise şarkılar. Ben yabancı şarkı dinlemeyi pek sevmezdim fakat daha fazla yabancı dile maruz kalma açısından dinliyorum ve hoşuma da gidiyor artık. Bu şarkıların sözlerini bulup onlar için bir defter yapabiliriz. Şarkı dinleyerek aynı zamanda eşlik etmek de çok işe yarıyormuş. Kursta hocamızın yaptığı bir diğer öneri ise konuşmamızı akıcılaştırmak adına sesli ingilizce metin okumaları yapmak. Bunun işe yarayabileceğini düşündüm ben de çünkü ben konuşurken tuhaf hissediyorum. Gramer olarak bilsem de cümleyi kafamda kursam da bazen sesli söylemeye çekiniyorum. Sonuç olarak başka bir dil. Telaffuz olayları çok sıkıntılı... Eminim sizin de benzer sorunlarınız vardır, ya da çözüm önerileriniz. Paylaşırsanız çok sevinirim :)


Bu aralar hangi kitapları okuyorsunuz, ya da hangi filmleri seyrediyorsunuz? Bugün "Bana Adını Sor" filmini izledim, her anlamda mükemmeldi diyemeyeceğim tabii ki ama huntington rahatsızlığını işliyor. Bu sene derste gördüğümüz rahatsızlıklardan bir tanesi. O açıdan izlemenizi tavsiye ederim. Önerileriniz, yorumlarınız, eleştirileriniz benim için çok kıymetli. Yorum yaparsanız çok sevinirim...

Yorumlar

  1. Kesinlikle haklısın. Sen yazmazsan kim, nasıl yorum yapabilir... Çok değerli paylaşımlarda bulunuyorsun. Eminim yavaş yavaş kitlene ulaşacaksın. Bu arada İngilizce için ben kendi adıma alt yazılı dizi izlemeyi faydalı bulduğumu söyleyebilirim. Bu sayede sözcüklerin söylenişini duyup, cümle yapılarını direk olarak konuşulan dilden anlayıp, anlamlarını da alt yazılardan görebiliyorum. Böylelikle birçok kelime ve cümle yapısı öğrendiğimi söyleyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim değerli yorumun için :) umarım ben de güzel bir takipçi kitlesine ulaşırım... evet ben de alt yazılı dizi izlemeyi çok faydalı buluyorum, özellikle konuşma dilini öğrenmede çok faydası olduğunu düşünüyorum.

      Sil
  2. Voscreen uygulamasını da biliyorum bu arada. Faydalı bulduğum bir uygulamadır. Özellikle Game Of Thrones'dan alıntılar yayınladıkları zaman eğlenceli oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum, bir game of thrones izleyicisi olarak ben de en çok o kısımları seviyorum doğrusu :)

      Sil
  3. Merhaba blogunuzu takibe aldım. Sizi de beklerim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar