İlk staj deneyimim


BAHAR DÖNEMİ - İLK STAJ DENEYİMİM -

Öncelikle çok sevdiğim bir şarkıya yazımda değinmek istedim, Özdemir Erdoğan denince benim için akan sular durur :) Herkesin ama en çok kadınların kadınlar günü kutlu olsun!

Yine çoook uzun bir ara vermişim yazmaya... Yeterince fazla takipçi kitlem olmadığı için yazma motivasyonum da olmuyor, ondan böyle oluyor. Bu sene geçen seneye göre daha aktifim, fakat sizlere en büyük tavsiyem "daha ilk sene sonraki senelerde yaparız ya" deyip ilk senenizi boş geçirmemeniz. Ben ilk sene çok fazla ders çalışmamış biri olarak bu ders yoğunluğunda bir şeyler yapmaya çalışırken çok yorulduğumu fark ediyorum. Yeterince kitap bile okuyamadım. Tabi ki bu bir bahane olamaz. En son Kürk Mantolu Madonna'yı okudum. Gerçekten çok güzel bir aşk hikayesi, bir baş yapıt. Herkese okumasını öneririm :) Film önerime gelince de şu sıralar vizyonda olan Hadi Be Oğlum filminden bahsetmek istiyorum. Filmde çocuğun rahatsızlığından bahsedilmiyor. Yani bir rahatsızlığı olduğu bariz fakat rahatsızlığın ne olduğuna dair kesin bir söylem yok. Biz filmi izlerken çocuğun otizmli olduğunu düşünerek izledik ve sonunda da fikrimiz değişmedi. Filmi izleyenler varsa bu konuda da yorumlarını bekliyorum...
Yarıyıl tatilinde bir ortaokulun psikolojik danışma ve rehberlik servisinde staj yaptım. Benim için gerçekten çok güzel bir deneyim oldu. Staja başlamadan önce okullarda alanla ilgili pek bir şey yapılabileceğini düşünmüyordum açıkçası. Fakat başladıktan sonra fikrim değişti. Yapılan iş bazen psikolojik danışmayı geçip rehberliğe kaysa da pdr ye de ayrı bir saygı duymaya başladım diyebilirim. Stajyeri olduğum psikolojik danışman hocam bağımlılık ile ilgili sunum yaptı, çocuklar da bu konuyla ilgili baya yorumlarda bulundular. Okulun son iki haftası olduğu için zaman yetmedi fakat yetseydi bir sınıfa da ben sunum yapacaktım ki bu benim için gerçekten güzel bir deneyim olurdu. Ayrıca okulda özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin de sınıfı vardı, bu sınıflara da özel bölgelerimizi tanıtma amacı olan bir sunum yapıldı. Eski dosyalara baktım ve aklıma gelemeyecek şeyleri paylaşan öğrenciler olmuş, bazıları beni çok şaşırttı, devamını merak ettim. Görüşmeye gelen öğrencilerden izin alarak görüşmelere katıldım onlar da bana bu konuyla ilgili siz ne düşünüyorsunuz tarzında sorular sordular.Her açıdan benim için eşsiz bir staj oldu.Her şeyden önemlisi alanla ilgili, kitaplarla ve filmlerle ilgili hocamla muhabbet etme şansımız oldu. Bütün bunlar benim için çok güzel deneyimler oldu. Siz de staj deneyimlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. Umarım güzel bir paylaşım olmuştur. Yeniden görüşmek dileğiyle..


Yorumlar

  1. Siz hangi üniversite de okuyorsunuz ? Bide ingilizce mi türkçe mi okuyorsunuz sizce hangisi daha avantajlı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önceki yazılarımdan bir tanesinde bahsetmiştim, Zonguldak'ta Bülent Ecevit Üniversitesinde okuyorum. Türkçe okuyorum, ingilizce bütün alanlarda önemli fakat bizim alanda özellikle kaynak bulma sıkıntısı olduğu için çok önemli o yüzden ingilizce okumak daha avantajlı olur diye düşünüyorum. Fakat dersler o kadar kolay değil yani türkçesi bu kadar zorken ingilizcesini düşünemiyorum :) karar sizin, yapabilirim diyorsanız ingilizce okumanız avantajınıza olacaktır...

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar