Üçüncü senem


PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNDE ÜÇÜNCÜ SENEM...

Öncelikle hepinize merhaba arkadaşlar. Bu sene 3. sınıf oldum ve ben kendimi geliştiriyorum sanırken ne kadar eksiğim olduğunu ve kendimizi geliştirmenin asla bitmeyecek uzun bir süreç olduğunu çok daha iyi anlamaya başladım. Bu sene gerçekten çok hızlı başladı. Bir hocamız gönüllü olarak ödev yapabileceğimizi söyledi ve ben de bir derleme makalesi yazmaya karar verdim. Makale yazmayı, APA kurallarını artık çok iyi biliyor olmamız gerekiyor. 
Okul dışında iki kez huzur evi ziyareti yaptım. Orada farklı insanlar, farklı hikayeler görmek beni çok etkiledi. Bu etkilenme, bu güzellik karşılıklı. Yani siz güzel bir şey yapmak için gidiyorsunuz, yüreklere dokunmak istiyorsunuz. Bir bakıyorsunuz ki onlar sizin yüreğinize çok daha iyi gelmiş. Bu ziyaretleri bu sene içerisinde hep yapmak istiyorum, umarım yapabilirim. Hepinize bunu bir kez de olsa deneyimlemenizi tavsiye ediyorum. Umarım daha fazla yüreğe dokunuruz. Yolumuz hep sevgiden geçsin...


Bu sene biraz da kendimi sanatsal anlamda geliştirmem gerektiğini düşünüyorum. Fotoğraf çekiyorum ve seramik-çini kursuna kayıt oldum, henüz haber gelmedi ama bekliyoruz :) Küççük yerlerde okumanın dezavantajlarını kimi zaman çok net hissediyoruz. Fakat genel olarak burayı seviyorum. Hocalarımız bizim için gerçekten çabalıyor, bizlere faydalı olabilmek adına birçok şey yapıyorlar. 

Ayrıca sizlere Türkiye Psikologlar Platformundan bahsetmek istiyorum. 23 Ekim'de (dün) okulumuza konferans vermek için kurucu üyeleri Psikolog Mürsel Şeker ve Psikolog Mehmet Koç geldi. Biliyorsunuz ki meslek yasamız yok. Bu da bizim alanımızın çok fazla istismar edilmesine neden oluyor. Meslek yasamızın bir an önce çıkması için PÖMYAP gibi çalışmalar yapıyorlarmış. Bu platform hem psikoloji öğrencilerini hem de psikologları kapsıyor. Milletvekilleri ile görüşmeler yapmışlar ve yapmaya devam ediyorlarmış, belediye başkanları ile görüşmeler yapacaklarmış, halkı bu konuda daha fazla bilinçlendirmek adına doğaçlama tiyatrolar yapacaklarmış. Ocak ayından itibaren de workshoplar düzenleyeceklermiş. Bu workshoplar uygun fiyatlı olacakmış ki en çok buna sevindim açıkçası. Alanımız o kadar ticarete dökülmüş bir alan ki. Bu şekilde idealist insanların bizim için bir şeyler yaptıklarını görmek çok güzel. Umarım bizler de bir gün onlar gibi meslek yasamız için, insanları bilinçlendirmek için, bir psikologun ne iş yaptığını tam olarak herkese aktarabilmek için güzel işler başarırız. Psikologa giden insanların damgalanmadığı bir Türkiye, mesleğimizi güzel bir şekilde, hak ederek icra edebileceğimiz, meslek yasamızın olduğu günler dileğiyle...


Yorumlar

  1. Nasıl yani yasal olmamasının dezavantajlarını anlatabilir misiniz ? Lütfen .
    Ben lise üç teyim ve hayalim psikoloji için çalışıyorum yoksa Emeklerim boşa mi gidecek
    Lütfen yanıt bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben psikoloji okuduğum için çok mutluyum öncelikle onu belirteyim. Şöyle ki psikologların meslek yasası yok. Yani bizim haklarımızı yasal olarak savunabileceğimiz bir güvencemiz yok. Bu durum çok fazla sayıda sahte psikologun olmasına, alanımızın istismar edilmesine neden oluyor. Televizyonda karşımıza çıkan psikolog diye yayınlara katılan insanların aslında psikolog lisans mezunu olmadığına şahit oluyoruz. Aynı şekilde farklı farklı terapi yöntemleri ile (hiçbir geçerliliği olmayan) (nur terapisi vs gibi) insanları kandırıyorlar. Bizim bu konuda yapmamız gereken ilk şey insanları bilinçlendirmek. Daha sonra meslek yasamızın çıkması için elimizden geleni yapmak, yapılanlara destek olmak. Pömyapı, tpp’yi, tpd’yi tanıtmak. Eğer gerçekten hayalin buysa bu durum seni yıldırmamalı. Biz inanıyoruz ki meslek yasamız çıkacak. Psikoloji çok geniş, çok güzel bir alan. Eğer seçersen dilerim ki güzel günlerin olur, sevgiler...

      Sil
  2. Merhabalar.. Büyük Blog Takip Etkinliğinden Geldim. TAKİPTEYİM.

    https://kadincada.blogspot.com/

    Sizi de Kendi Bloğuma Bekliyorum. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Umarım hepiniz emeklerinizin karşılığını en kısa sürede alırsınız. Meslek yasasının olması önemli, inşallah en kısa sürede çözüme kavuşur. Umarım toplum olarak psikoloğa gitmenin çok doğal olduğunu bir gün anlayabiliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz ve güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim:)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar