“Bir de psikolog olacaksın”

Merhaba arkadaşlar. Meslek gruplarına bakıyorum da neredeyse hakkında en çok konuşulan, yorum yapılan, bir söz söylenen meslek bizimkisi... Çok fazla duymuşsunuzdur “Ben tam psikolog olacak insanım aslında” cümlesini.. Sahi nasıl oluyor psikolog olacak insan? İnsanlar bir psikologun nasıl olması ile ilgili çok fazla yorum yapıyorlar, sürekli bir şeyler söylüyorlar, kimisi gereksiz buluyor psikologları, kimisi kolay para kazandığını söylüyor, herkesin -özellikle de bu alan ile ilgili çok bilgisi olmayan herkesin- bu konuda söyleyecek bir lafı var. Diğer meslek gruplarında bu durum söz konusu değil. Mesela ben hiç duymadım “Sen nasıl doktorsun, sen nasıl öğretmensin. Öğretmenlik de çok kolay iş.” gibi cümleler. Neden bizim alanımıza gelince herkes bir şeyler söylüyor anlamıyorum doğrusu. Birkaç ortak dersimizin olduğu alanlar klinikte yüksek lisans yapmak istiyor, alanımızı sahipleniyor. Bunlarla çok karşılaşıyoruz. Meslek yasamızın olmamasının cefasını çekiyoruz zaten. Fakat bir de halk arasında bu tarz cümleler kurulması beni çok şaşırtıyor.




Bir fobimiz olduğunda mesela “sen nasıl psikolog olacaksın” diyorlar. Neden? Psikologlar herhangi bir şeyden korkamaz mı?

Bir şeye sinirlendiğimizde, sesimiz yükseldiğinde ya da ağladığımızda “bir de psikolog olacaksın” diyorlar. Neden? Psikologlar sinirlenemez mi, ağlayamaz mı?

Psikologlar insan değil mi? Diğer insanların yaptığı şeyleri yaptığımızda böyle tepkiler alıyoruz. Bu aslında çok tuhaf bir algı. Psikologlar mükemmel olmalı, üzülmemeli, sinirlenmemeli, duygularını belli etmemeli, bir şeyden korkmamalı, bunun yanına daha bir sürü şey ekleyebiliriz. Herkesin bir psikologdan beklediği birtakım şeyler var. Ama neden? Bizim farkımız ne? Biz de insanız ve duygularımız var, biz de hatalar yaparız... Şu an psikoloji öğrencisi olarak kendimi direk meslek içinde görüyorum gibi oldu. Fakat ondan değil, bu cümlelere ben bile -henüz öğrenci olduğum halde- maruz kaldığım için yazıyorum bunları. Bu algılar bana çok farklı geliyor. Diğer meslek gruplarından ayrıştırılmamamız gerektiğini düşünüyorum. Bizler de sıradan insanlar olduğumuz için, mesleğimizi icra ederken süpervizyon almalı, düzenli terapi görmeliyiz. Psikologların da fobisi vardır. Psikologlar da sinirlenir. Psikologlar da ağlar. Çünkü psikologlar da insandır... :)

Yorumlar

  1. Çok önemli bir konuya parmak basmışsınız Edanur Hanım, tespitleriniz çok yerinde.

    YanıtlaSil
  2. Elbette psikologların da duyguları var. Ve bunları göstermek son derece doğal. Ayrıca hiçbir meslek dışarıdan göründüğü gibi değildir. Dışarıdan yorum yapmak çok kolay. Bence psikologların işi en zor. Kimbilir ne tür olaylar yaşıyorlar, hastaların anlattığı şeylerden nasıl etkileniyorlar... Alınan eğitim de hiç kolay değildir tabii. Bunları bilmeden, düşünmeden konuşanların yorumlarını boş verin gitsin bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Maalesef li ben öğrenci olduğum halde bu kadar çok karşılaşıyorum kim bilir ileride neler söylerler :) en yakınlarım bile sürekli bir de psikolog olacaksın diyor her hareketime... artık ben de bu cümlelerinin yanlış olduğunu anlatmaktan yoruldum ve dediğiniz gibi boşveriyorum, zaten elden de farklı bir şey gelmiyor...

      Sil
  3. Siz güzel bir psikolog olacaksınız :-)bir de yazmayı çok seviyor olmalısınız .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) evet seviyorum, bir çeşit rahatlama biçimi benim için..

      Sil
  4. bana göre en korkunç mesleklerden birisi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişiden kişiye değişir tabi benim çok yapmak istediğim bir meslek :)

      Sil
  5. Rica ederim. Yazmayı ben de çok seviyorum . Yazarken bütün dertlerim ufup gidiyormuş gibi hissediyorum . İnsanlarla konuşmak da aynı şekilde onların dertlerini biraz olsun hafifletmek benim icin dünyadaki en güzel şey ...iyi günler dilerim hepinize :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet katılıyorum size :) huzurlu günler dilerim 🌞

      Sil
  6. Zorlu meslek hayatınızda başarılar diliyorum sizlere :)

    YanıtlaSil
  7. Yazınızı çok beğendim. EMEĞİNİZE sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Meslektaşınız Kemal Sayar babasının ölümü sonucu kendisini danışmanlarının teselli ettiğini söylüyor. Psikolog olması onun temel insanı duygularından arındırmıyor. Haklısınız, psikologlar da insan....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru... katkınız için teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Basarilar dilerim. Blog takip etkinliginden geldim, takipteyim üc blogumla da. Blog linklerim profilimde. Sevgiler 😊

    YanıtlaSil
  10. İnsanlar sanırım psikolog denilince hiçbir durumdan etkilenmeyen, her durum karşısında aynı duruşu sergileyebilen soğuk kanlı bir tutum bekliyorlar, nitekim bu durum bir hatadır, sonuç itibari ile psikolog; insan anatomisi ve fizyolojisi üzerinde eğitim görmüş birisidir ki çoğu tedavi de kimyasal ilaçlar ile bizzat maddi olarak yapılıyor, manevi olarak terapi dediğimiz durumda mevcut tabi ancak burada psikologun tavsiye, öneriden öte yapacağı veya bir arkadaşınızın size yapacağı telkinden tek farkı alanında tecrübe ve bilgi sahibi olmasıdır. Sonuç olarak psikologlar da bir birey olarak maddi ve manevi olgular barındırır onları diğer insanlardan ayrıştıran her hangi bir durum söz konusu değildir. Sizin yazıyı okuduktan sonra nasıl gaza geldiysem artık :) bir blogda ben yazdım resmen. :) Eğitim, öğrenim hayatınızda başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar doğru ki söyledikleriniz. Herhangi bir duyguya sahip olmamız, tepki göstermemiz çok normalken, insanlar psikolog deyince karşılarında hiç bir duygu tepkisi göstermeyen insanlar bekliyorlar. Katkınız ve iyi dileğiniz için çok teşekkürler :)

      Sil
  11. Ne kadar da haklısın. Bizim toplulumuzda herkes her işi iyi yapacağını düşünür, ancak kendi işinde yeterli performans gösteremez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, o kadar çok karşılaşıyorum ki ben de psikolog gibiyim diyen insanlarla... ama insan bir şey yapamıyor işte maalesef:(

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar