Biraz keyif zamanı...

Merhaba arkadaşlar. Bu aralar pek boş zamanım olmuyor açıkçası. Ama biraz boş zaman hayali kurarak ders çalışmaya ara vermek istedim ;) sınavlar, ödevler, makale okumaları derken okul dönemi çok sıkıştı bu ara. Baya yoruculaştı... Bir de bunun içine kendi yapmak istediğimiz şeyler, gezme, dinlenme istekleri vs girince insan bir bunalmıyor değil doğrusu. Ben de dedim ki bir yazı yazayım; okuduğum kitaplardan, çektiğim fotoğraflardan bahsedeyim...

En son Altıncı Koğuş’u okudum. Kısa fakat yoğun anlatımlı çok güzel bir kitaptı. Kitap bir akıl hastanesinde geçiyor. Oradaki bir doktor ve bir hastanın hayat üzerine yaptıkları konuşmaları, -bu kısımları biraz felsefiydi ama hiç sıkmıyor-  psikolojik tahlilleri içeriyor. O insanların neler düşündüğünü ve nasıl deli damgası yediğini, bunun hayatlarını nasıl etkilediğini görebiliyoruz. Hepinize tavsiye ediyorum. Sınav döneminde de, sınavlar bittikten sonra da biraz kafamız dağılsın diye okunabilecek bir kitap. 



Sınav dönemlerinde de kendimizi ihmal etmemeliyiz değil mi? Kitabımızı alıp deniz kenarına gitmeliyiz. Kısa bir yürüyüşe çıkmalıyız kulaklığımızı takıp. Bisiklete binmeliyiz mesela. Ya da sarılıp şalımıza manzaraya karşı bir kahve içmeliyiz. Hayatın kısa olduğunu, her zaman çok değerli olduğumuzu unutmamalıyız. Hayatın güzelliklerinin her zaman farkında olmalıyız. Yaptığımız şeyleri fark bile etmeden yapıyoruz çoğu zaman. Ders çalışmamız gerekiyor, çalışıyoruz; erkek uyanmamız gerekiyor, uyanıyoruz; sevdiğimiz dizi/film oluyor; izliyoruz. Bunları artık otomatikleşmiş gibi yapıyoruz. Böyle olmamalı ama. Buna izin vermemeliyiz. Her anımızın tadını çıkarmalıyız. Yapmak zorunda olduğumuz şeyleri bile bir şekilde keyifli hale getirmeliyiz. Hayatımız, hayatınız her zaman çok değerli ve biz çok özeliz, siz çok özelsiniz... Her zaman bunun farkında olduğunuz günlerinizin olması dileğiyle...







Yorumlar

  1. iyi temennileriniz için teşekkür ederim insan önce kendini severse herşeyi sever derim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum. Her şey kendimizi sevmekle başlıyor...

      Sil
  2. Kitap önerisi için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Öğrencilik hem keyifli hem zor bir dönemdir. Özellikle final, vize zamanlarında sabahlamak ve kahve tüketimini arttırmak adettendir. :) Umarım kısa zamanda atlatırsın. Aklıma kendi öğrencilik dönemlerim geldi sen anlatınca. Edebiyat bölümü okumuştum ben. Çoğu dersimiz zaten bazı kitapları okuyup tahlil etmek üzerine kuruluydu. Buna rağmen finaller bitip ara tatile girdiğimizde okul kütüphanesinden ne kadar okumak istediğim kitap varsa alır, tatilde şevkle aşkla okurdum.:) Hiç unutmam bir sene finaller sonrası ara tatilde her yer kar tutmuştu. Eve Orhan Pamuk'un bütün kitaplarını getirmiş, tatil bitimine kadar hiç evden çıkmadan okumuştum. Bir tatilde de Dostoyevski eserlerini bitirmiştim. Çehov'u da çok severim. Tavsiye için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edebiyata bayılırım :) çok güzel fikirmiş bir yazarın kitaplarını tatilde bitirmek. Fakat öyle peşpeşe aynı yazarı okuduğumda kitapları birbirine karıştıracakmış gibi hissediyorum. Orhan Pamuk’ u çok severim sadece 3 kitabını okudum fakat... Umarım diğerlerini de okuyup blogumda paylaşırım bir gün :)

      Sil
  4. Okuma listemde olan ama halen daha okuyamadığım kitaplardan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir an önce okumanızı tavsiye ederim o halde :)

      Sil
  5. Okumadığım bir kitap. Tavsiye ve tanıtımınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumanızı tavsiye ederim, yorumlarınız çok değerli, teşekkürler...

      Sil
  6. Öğrenim hayatında başarılı olmanı diliyorum
    Kitap Öner’in icin de teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  7. Blogunuzu zaman zaman ziyaret ediyorum. Çok güzel çalışmalarınız var. Başarılarınızın devamını dilerim. Benim de daha dört aylık bir blogum var, bu konuda çok bilgi sahibi değilim. Benim blogumu da zaman zaman ziyaret etmek ve yorum yapmak suretiyle desteklemenizi bekliyorum. Herkese iyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, blogunuz bir an evvel büyür umarım:)

      Sil
  8. Öğrencilik süreci bitirip de geriye baktığın zaman çok keyifli gerçekten. Zaman zaman inişleri çıkışları olan, gerçekten yaşanılası dönem. Kitabı okumamıştım, listeme aldım. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bittiği zaman özleyeceğime çok eminin:) okursanız yoruma bekliyorum tekrar, çok teşekkür ederim yorumunuz için:)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar