Kişisel gelişimim adına

Merhaba arkadaşlar. Bu sene hem sosyal açıdan, hem de akademik açıdan kendimi geliştirebileceğim bir sene olmasını istiyorum. Bunun için elimden geleni yapmaya çalışıyorum. Tabii ki bu süreç içerisinde yorulduğum, sıkıldığım, ders çalışmak istemediğin çok fazla olabiliyor :) Sınav döneminin başlaması ile insan bu konular nasıl yetişecek diye stres oluyor, bütün düzen bozuluyor. Ama bu dönem ara sınavlarımız aralıklı olduğu için ben çok da strese girmedim açıkçası... Bu dönem birkaç karar aldım, umarım gerçekleştirebilirim. Bunlardan sizlere de bahsetmek istiyorum.

1) Öncelikle kendi alanımla, psikoloji ile ilgili okumalar yapmaya karar verdim. Okuduğum kitapları bizler için önerilen kitaplardan seçeceğim. Bir hocamız bizim için önerilen kitaplar ve yazarlar listesi paylaşmıştı. İstek olursa eğer sizinle de paylaşabilirim :) 
2) Sonra makale okumanın ve yazmanın önemini kavradım. Bunun için ödevlerden bağımsız bir hocamız eşliğinde gönüllü bir derleme çalışması yapacağım.
 3) Ayrıca kpss nin farkına vardım ve kpss çalışmaya başlamak istiyorum fakat bu konuda çok  bilgim yok, bilgisi olanları yoruma alabiliriz :)
4) Psikoloji ile ilgili dergi okumaya karar verdim ve başlangıç olarak Psikeart dergisi aldım, bildiğin en etkin psikoloji dergisi o, farklı bir öneriniz, okuduğunuz bir dergi varsa paylaşırsanız sevinirim.
5) Kişisel gelişimim için bir hobi edinmek istiyordum uzun zamandır, ve sanırım hobimi buldum: seramik. Dün seramik kursuna başladım ve sucuk tekniği denen bir teknik ile saksı yapmaya başladık. Umarım bitmiş halini de sizinle paylaşmam nasip olur :)
6) Ve son olarak mutlu anılar defteri yaptım. Gün gün yaptığım şeyleri birer cümle ile anlatıyorum. Günlükten farkı sadece yaptığım güzel anıları, yaptığım beni mutlu eden şeyleri yazıyor oluşum. Siz de bu şekilde bir defter ile kendinizi motive edebilir ya da farklı bir öneri olarak duygu defteri yapabilirsiniz. Temel duygularımızı anlatan gün gün üzüntü, mutluluk, tiksinme, korku ve şaşırma başlıkları ile size bu duyguları yaşatan anılarınızı yazabilirsiniz. Bu duygularımız ile günlük hayatımız arasında ilişki kurmamızı ve uzun vadede duygu düzenleme kapasitemizin artmasını sağlayacaktır. Unutmayın ki duygular hayatımızın içindedir ve her zaman olacaktır. Duygularımızı saklamanın faydası olmaz aksine zararı olur. Duyguların olmadığı bir dünya çok sıkıcı olmaz mıydı? Duygularımız bizim için hayati öneme sahiptir ve olumsuz duygularımızı ifade etmek yakınlık kurmada çok etkilidir :) 

Son olarak size duygular dersinde öğrendiğimiz birkaç bahsederek yazımı tamamlamak istiyorum. 
Beynimizde ısı ve yalnızlık duygusu aynı yerdeymiş ve yalnız kaldığımızda daha sıcak bir duş almamız, battaniyeye sarılmamız bilinç dışında yalnızlığımızı giderme çabasıymış (Beilock) ...
Diğeri ve asıl ilginç olanı, bir çalışmada (Williams& Bargh) katılımcıların bir kısmına sıcak, bir kısmına da soğuk kahve verilmiş. Ve daha sonra katılımcılar sıcak kahve fincanı tutan kişilerin kahveyi veren kişiyi daha sıcak ve sevecen; soğuk kahve tutan kişilerin daha soğuk olarak tanımlamışlar. Yani fiziksel olarak ısınmış hissetmek kişiler arası ilişkilerimizi de etkiliyor.
 Daima sıcak ve sevecen kalmanız dileğiylee, kahveli günlere... ☕️ 


Yorumlar

  1. Kalemine sağlık yazını çok beğendim. Misafir yazar olarak web sayfamda sizin yazınızı yayınlamak isterim. Sevgiler 😊 💕

    YanıtlaSil
  2. Merhaba. Büyük blog takibi etkinliğinden geldim. Sizi takibe alacağım ama takip kısmı göremedim. Nasıl takip edebiliriz sizi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım hallettim. Ben de sizi takipteyim.

      Sil
    2. İzle butonunu aktifleştirdim, teşekkür ederim ilginize...

      Sil
  3. Kitap yorumlarını bekliyor olacağım. Günlüğünü takip blog yazarlarına destek için buradayım. Paylaşımınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, en kısa zamanda okudukça kitap önerilerini sizlerle paylaşacağım...

      Sil
  4. Duygular insanı ayakta tutan en büyük etken .Ve aslında hepimiz birer yalnızız fakat böyle dedim diye insan büsbütün kendini yalnızlığa hapsetmemeli onu sevmeli hayatının bir parcasi olduğumuzu unutmamalı ! Çünkü en güzel şiirler yalnızken haykırılır ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet duygular bizi hayatta tutuyor. Aslında insan hem yalnız hem de en sosyal varlık. Bu ikisi arasında yaşayarak dengemizi bulmaya çalışıyoruz...

      Sil
  5. Blogumuza bayıldım. Kendimi geliştirmeyi seven biri olarak sizden öğreneceğim çok şey var 🤗 6) maddeyi deneyeceğim . Harika bir fikir 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmenize çok sevindim inşallah işinize yarar şeyler bulursunuz blogumda ☺️

      Sil
  6. Tebrik ederim çok güzel motive edici kararlar almışsın hayatın için dilerim hayatının her alanında başarılı olursun sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, umarım hepimiz güzel bir hayat geçiririz ☺️

      Sil
  7. Yerinde ve doğru kararlar. Mesleğin için harcadığın çaba şimdiden dikkat çekici. İnanıyorum ki bu mesleği ilerde hakkıyla yapacaksın.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar